Robert ser tilbake på hans første år i Johnet

1 år har allerede gått siden jeg hadde min første arbeidsdag her i Johnet. Hvordan har så dette året vært? Og hvordan er det å jobbe og være ansatt i Johnet?

Ønsker her å gi dere min refleksjon over året og hverdagen i Johnet.

 

Stor overgang

Før jeg begynte i Johnet, jobbet jeg med ulike IT-løsninger med fokus på hvordan kundene skal kunne utnytte funksjonene i nye og eksisterende systemer og verktøy for å jobbe smartere og mer effektivt.

Overgangen til et mer teknisk miljø, og hvordan jeg skulle finne frem i jungelen av IT utstyr var jeg veldig spent på. Hadde ingen erfaring fra før på spesifikasjon av maskinvare og tekniske forskjeller. Og med alle spørsmål om hvilke produsenter, modeller, prosessortype, skjerm, dockingstasjon osv. som passer ulike kunders behov best var en helt ny hverdag for meg.

Kjente raskt på at læringskurven ville bli stor og det var mye å sette seg inn i.

Hvordan skulle jeg komme fort i gang og føle meg nyttig?

Kollegaene mine

Johnet har promotert sitt slagord «Anbefalt av våre kunder» i alle medier. Kulturen i Johnet lærte jeg tidlig at dette med å hjelpe, bistå og bry seg ligger dypt i alle, uansett rolle. Alle kunder, uansett størrelse får likt fokus. Alle er like mye verdt for Johnet. Og for min del viste det seg at denne kulturen er også sterk internt. Alle ønsker å dele sin kompetanse og hjelpe til. Det ligger i alle at til slutt vil delt og økt kompetanse komme våre kunder til gode. Og der kommer også tilbakemeldingene fra kundene, at vi faktisk er «Anbefalt av våre kunder». Jeg vil etter dette året også tilføye «Anbefalt arbeidsplass».

I dag, etter ett år som Johnet’er, vil jeg tørre å påstå at jeg har kommet et langt steg i å kunne gi gode råd på løsninger og IT-utstyr. Dette er takket være mine gode kollegaer.


Gutta som var inne i dag, som bryr seg.

Nye løsninger kommer av å få mulighet

I løpet av dette året har jeg fått mulighet til å fokusere på helt fantastiske og nye løsninger med fokus på intern og ekstern digital samhandling. Å få jobbe med å finne smarte løsninger til ulike bedrifter på intern dokumenthåndtering og kommunikasjon, og ikke minst levere løsninger som gir våre kunders kunder økt engasjement og entusiasme, motiverer meg hver eneste dag.

I Johnet er kulturen slik, at tror du på noe eller har en tanke, så får du muligheten. Dette er også en av årsakene til min store trivsel. Jeg tror at dette er eneste måten å bygge kompetanse og lærdom på. Å få muligheten. For til slutt vil våre kunder nyte godt av dette, som er vårt hovedfokus. Vår jobb er å være i framkant. Og i Johnet er det entusiasme og engasjement på nye og gode fremtidige løsninger for våre kunder.

Fremtiden er #SmartArbeid

Hvordan ser jeg for meg de neste årene i Johnet?

Med denne entusiastiske Johnet-gjengen nedi Hovsgutua på Gran, gleder jeg meg hver eneste dag til nye utfordringer og ny læring. Ingen dager er like, og vi lærer alle noe nytt hver eneste dag. Dette gir meg masse positiv energi.

Det kommer for fullt en ny generasjon arbeidstakere inn på arbeidsmarkedet i disse tider. Arbeidstakere alle bedrifter kjemper, eller bør kjempe om å få som sine ansatte.

Generasjon Z (kjennetegnes som de som er født etter 1995, i den digitale tiden etter at vi fikk internett og mobiltelefoner og ubegrenset tilgang til TV kanaler).

Denne generasjonen har andre krav til digitale løsninger på arbeidsplassen sin enn tidligere generasjoner. De har rett og slett krav til oppdatert digital teknologi. Å få jobbe med bedrifter for å møte de kravene de har, engasjerer meg. Å få løfte opp bedrifter på en moderne og fremtidsrettet digital plattform for å tiltrekke seg disse arbeidstakerne ser jeg på som en stor del av min tid i Johnet i tiden fremover. Dette er det vi i Johnet legger under hæsjtæggen #SmartArbeid.

 

Tusen takk, både til kunder og ikke minst til mine kollegaer, for et helt fantastisk og lærerikt første år som en Johnet’er. Gleder meg til hver en ny dag i Johnet-skjorta.

Nysgjerrig? Fyll inn skjema og vi kontakter deg

Er du nysgjerrig på dette med #SmartArbeid?

Lurer du på hvordan møte krav til neste generasjon arbeidstakere?

Tror du det vil koste mye tid og ressurser å komme på en oppdatert og fremtidig plattform?

Er internkommunikasjon og deling av informasjon tidskrevende og utfordrende?

Eller er du generelt nysgjerrig på Johnet?

Widgets

PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Klikk i denne boksen for å lukke den!